Friday, March 30, 2007

Keje Gile....

Kisah Hidup org bekerja...

Hari ini aku nak cerita kat korang macam mana aku kerja sekarang, ramai juga yang hantar sms dan email kat aku, knp aku lama x melawat blog korang semua, sejak 2 minggu ni aku memang sibuk sikit, sebab kerja lepas tahun baru cina ni byk betul.

Nak pulak sekarang partner aku cuti kawin, so kene cover dia lagi, tu pasal jalan shift sampai 12jam, korang tahu x macam mana aku kerja, kalau kerja pagi, matahari belum terbit aku da masuk keje, lebih kurang 5.45pg aku da sampai kat tempat keje, walaupun shift start kul 7pg, aku awal2 da sampai..tu memang da jadi tabiat aku la, suka dtg awal ketempat keje.
Masa masuk keje matahari belum timbul lagi, dan balik keje matahari da tenggelam...bak kata org..masuk keje gelap, keluar keje pun gelap....x da kebebasan langsung la....

Balik keje kul 7mlm, so 7pg ke 7mlm tu, tak ke 12jam bekerja....da 2minggu pagi, 12 jam, pagi tadi aku masuk keje kul 7pg, than balik keje kul 3ptg.....mesti korang herankan kenapa aku balik awl hari ni...balik pukul 3ptg.....sebab kul 11mlm td ni aku keje balik, so balik keje kul 3ptg..terus membongkang kat rumah sampai kul 9mlm td...bangun, mandi, makan...gi keje..., tu la keje aku...rasa bosan pun ada gak ni...mcm nk cari keje lain jer..atau pun sambung belajar balik...

Esok bermula episod baru lagi, sebab keje lagi 12 jam untuk minggu terakhir ni...da rasa lain macam jer badan aku ni..kalu kerja 12 jam 21 hari beterusan boleh kurus la..tapi ni tak badan aku maintain jer...apa leh buat da memang macam tu kan...

So buat sahabat2 blog ku sekalian, jika dalam beberapa minggu ni, saya tidak melawat blog2 saudara dan saudari, jgn anda bekecil hati..anda semua sahabat2 saya, teruskan perjuangan anda, walaupun saya tiada nanti.....

No comments: