Tuesday, April 17, 2007

BKS --> Assignment Minggu Pertama

Semasa membulatkan satu titik dengan pen merah, apa yang kamu lihat?

1st Explaination




Penerangan titik....merah
So,satu titik sebenarnya ,banyak membawa makna, tanpa satu titik yg tidak dilukis ,ditarik atau dilengkungkan, ia tidak akan membentuk bulatan.....bulatan pula terdiri dari kreativiti individu, jika inginkan bulat, bulat la juga jadi nya, kalau tergoyang atau terlanggar sedikit..apa plak terjadi??? anda pasti punya jawapannya sendiri....

Tujuan titik merah.....
Bulatan titik merah....sekiranya bermula dengan kecil....ia boleh bertukar menjadi besar, jika dibulatkan secara berulang-ulang....jika anda malas mengulangi bulatan kecil...itu,anda boleh melukis secara besar..sekali gus...yg penting terpulang pada org tersebut..apa yg dia nak buat dgn bulatan tersebut....

Warna merah....
Warna merah sebenarnya, menunjukkan sesuatu itu garang, marah atau bengis, jika titik merah itu di besarkan untuk menjadi bulatan, untuk kelihatan lebih jelas ia perlu ditekan dgn kuat.....baru anda akan terasa sakitnya, dan baru anda tahu bagaimana powernya dan kuatnya warna merah tersebut....itu pun kalau nak guna warna merah...kalau tak nak terpulang la...

2nd Explaination


So gambar diatas walau sebesar mana sekali pun lingkaran merah, mengelilingi titik hijau,
warna hijau lebih menonjol dari lingkaran berwarna merah diluar bulatan tersebut...
walaupun titik hijau itu bermula dengan kecil dari kiri, dan membesar kekanan....

So warna pun sebenarnya memainkan peranan yg penting...

So gambar yg ini pula, jika titik berwarna hijau tersebut seragam besarnya, lingkaran merah luarnya lebih menonjol, berbanding warna titik hijau tersebut......

3rd Explaination....


So ini penerangan yg terakhir, jika sesuatu titik itu bermula, maka jika mata pen anda dipusingkan berulang-ulang kali kearah bulatan tersebut, ia boleh membentuk lingkaran sebenarnya...ia seakan-akan seperti Lingkaran Ubat Nyamuk....

Kesimpulan nya...

Setiap yg kita lakukan mesti ada tujuan disebaliknya, sama juga dgn titik dengan bulatan merah, dari titik ia boleh menjadi bulatan, tapi jika titik itu berwarna hitam, ia tidak boleh menjadi bulatan merah, dan jika ingin menjadikan titik tersebut selari dengan bulatan merah, anda harus bermula dengan titik merah....so jika kita mahu melakukan sesuatu, terpulang pada anda, yg penting anda mesti ada tujuan, tindakan, perancangan, dan perlaksanaan, itu yg paling penting, jika anda ingin berjaya....

Sebenarnya soalan yg diberikan, mempunyai banyak jawapan...ikut kreativiti dan kemampuan kita sebenarnya, bagi saya, apa yg saya fikir betul dan tepat didalam benak fikiran saya, itu yg saya akan sampaikan, saya x kisah jika saya tersingkir pada minggu ini, kerana saya telah membuat yg terbaik bg diri saya....dan bagi pihak hakim dan juri yg saya hormati...anda mempunyai jawapan nya tersendiri..bagi menilai bagaimana prestasi saya...terima kasih....
Tak salah jika dimaki dan di cerca..yg penting saya tahu, bagaimana kesalahan saya.....
Sekian Adios.....

Hakim:Kak Red of http://redmummy.blogspot.com
Advocat jury:Fiebie Rossa of http://mentallydisturbed.blogspot.com/

No comments: